Stresszkezelés: a stressz enyhítésének és csökkentésének módjai 

Stresszkezelés

A stressz természetes reakció, mely bár rövid távon előnyös, de hosszú távon tönkreteheti fizikai és mentális jólétünket. Olvasson tovább, ha tanácsot szeretne kapni a stressz csökkentésével kapcsolatban és tudni szeretné, hogyan befolyásolhatja a CBD a stresszkezelést.

Miért fontos a stressz kezelése

A stressz élettani hatásainak kezelése a legfontosabb, nem utolsósorban azért, mert magát a stresszt teljesen soha nem tudjuk megszüntetni. Legyen szó a munkahelyünkről vagy az otthonunkról, stresszes helyzetek naponta előfordulnak, sajnos nem lehet elkerülni őket. A legjobb, amit tehetünk, ha megtanulunk együtt élni a stresszel és kezelhető szinten tartjuk.

A stressz kezelésének megtanulása és a stresszkezelési technikák gyakorlása segíthet az irányítás átvételében és a hatékony munkavégzésben. Nemcsak boldogabbnak érzi majd magát, de a teste is hálás lesz. Bár a stressz hihetetlenül személyfüggő érzés, de a tény, hogy a krónikus stressz jelentős hatással van a mentális és fizikai egészségre, mindenkire igaz.

A stressz hatása az egészségre

A stresszel az a legfőbb probléma, hogy nem korlátozódik apró, jelentéktelen tünetekre. A krónikus stressz szinte minden folyamatot befolyásolhat a szervezetben, súlyosan megzavarva az életminőséget. A lista hosszú, de a stressz leggyakoribb tünetei a következők:

• Fokozott a depresszió kockázata
• Alacsony nemi vágy
• Fejfájás
• Fáradtság
• Gyengült immunrendszer
• Fokozott pulzusszám és légzés
• Koncentrációs nehézség
• És még sok más!

Bár a tünetek puszta mennyisége is ijesztőnek tűnik, és időnként lehetetlennek tűnik kezelni, de sok dolgot tehetünk ellene.

Hogyan lehet kezelni a stresszt

Az életmód döntő szerepet játszik a stressz kezelésében, de gyakran nem adunk időt a testünknek, hogy feldolgozza és megértse, miért vagyunk stresszesek. Természetesen nem minden társadalom él így. A tudósok felfedezték, hogy az úgynevezett „kék zónákban” élő emberek sokkal kevésbé stresszesek, és sokkal könnyebben tudják kezelni a stresszes helyzeteket, mint a világ más részein.

A stressz kék zónájának elérése

A kutatók hamar felfedezték, hogy a stressz által legkevésbé érintett emberek négy alapelvhez ragaszkodnak: természetesen mozognak, pozitívan viszonyulnak a világ dolgaihoz, okosan étkeznek és kapcsolatokat építenek. Az első három elv elég nyilvánvaló. A legtöbb ember tudja, hogy a testmozgás, a pozitív hozzáállása és a tápláló étrend a stressz leküzdésének egyik legjobb módja. De ez az utolsó elv, a kapcsolódás az, amely a hatékony stresszkezelés alapját képezi.

A kapcsolatteremtés a barátokkal és a családdal való beszélgetésről és a másokhoz való közeledésről szól. A társadalmi interakció hatékony eszköz - ez könnyen elfelejtődik a digitális kommunikáció uralta világban. Az összes technológiai fejlődés dacára semmi sem jobb, mint ha négyszemközt csevegünk valakivel, akit ismerünk és akiben megbízunk!

Ha vonzónak tűnik a hosszabb és tartalmasabb élet, jó hírünk van - nem kell a kék zónában élnie ahhoz, hogy ön is részesüljön a stresszkezelés előnyeiből. A legfontosabb azonban az, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a rövid és a hosszú távú technikák között, hogy megállapítsuk, mi működik a legjobban az Ön számára.

Rövid távú stresszkezelés

Az alább felsorolt ​​rövid távú módszerek egyike sem tart tovább néhány percnél, és bárhol gyakorolhatja őket.

Meditáció

A meditáció hatékony technika, amely néhány perc alatt képes csökkenteni a stresszt. Van néhány különböző módszer, amik közül választhat, de az egyszerűség kedvéért csak próbáljon lassan, mélyen lélegezni, miközben a pillanatra összpontosít. Csukja be a szemét, és próbálja megkülönböztetni a különböző szagokat és hangokat maga körül. A napi néhány perces meditáció segít összpontosítani gondolatait és javítja a koncentrációt.

Szabályozott légzés

A lassú, kontrollált légzés kéz a kézben jár a meditációval - de külön is gyakorolhatja. A megnövekedett pulzusszám és a légzés gyakori tünetei a stressznek, ezért kulcsfontosságú a természetes ritmus helyreállítása. Szívja be mélyen a levegőt az orrán keresztül, és koncentráljon a has feltöltésére. Tartsa benn ezt a lélegzetet egy másodpercig, mielőtt kilégzik a száján keresztül. Ismételje meg ezt az eljárást néhány percen keresztül, hogy csökkentse a stresszt és a feszültséget.

Sétáljon

Néha a stresszkezelés legegyszerűbb módja egyben a leghatékonyabb. Valójában a séta (lehetőleg a természetben) tudományosan bizonyítottan csökkenti a stresszt. Tehát, amikor legközelebb úgy érzi, hogy emelkedik a stressz-szintje, próbáljon kiszakadni a helyzetből, és élvezze a látnivalókat és hangokat, miközben sétál. Nem kell messzire mennie; csak elég sokáig ahhoz, hogy az elméje rendeződjön.

Stress management meditation

Hosszú távú stresszkezelés

Bár a hosszútávú stresszkezelés elsőre nagy kihívásnak tűnhet, de a jó szokás kialakítása nemcsak lelkileg kifizetődő, hanem a stressz csökkentésének is kiváló módja.

Próbáljon ki új hobbit vagy sportágat

Az új tevékenység kipróbálásának (vagy akár a régi hobbihoz való visszatérésnek) két előnye is van. Először is az izgalom, hogy valami újat csinál, és az ennek eredményeként tapasztalt jó érzések.

Másodszor, a fizikai aktivitás előnyei. Különösen az aerob testmozgás javítja a szív- és érrendszer egészségét, csökkenti a vérnyomást, szabályozza a vércukorszintet és segít jobban aludni. Mi lehet jobb módja a stressz leküzdésének, mint az, ha megerősíti a testét a fizikai tünetekkel szemben és közben még jól is szórakozik!

Kiegyensúlyozott étrend

A cukros ételek rövid távon jó érzéseket kelthetnek, de súlyosbíthatják a stressz tüneteit. Inkább próbáljon a kiegyensúlyozott étrendre összpontosítani, és csak alkalmanként engedélyezzen magának édes finomságokat. Az egészséges ételek, például az avokádó, a tojás, a zöldek és a dió keveréke biztosítja a szervezet számára a szükséges tápanyagokat és vitaminokat.

Vezessen hálanaplót

A stressz gyakran azt az érzést kelti bennünk, hogy soha semmi jó nem történik az életben, bár a valóságban bárhová nézünk, mindenhol pozitív hatásokkal találkozunk. A hálanapló segít összpontosítani azokra a dolgokra, amelyekért hálásak vagyunk, és értékeljük a kedvesség apró gesztusait. Naplózzon minden nap, még akkor is, ha csak egyetlen dologért érez hálát aznap.

Segíthet a CBD olaj a stresszkezelésben?

Sokat beszéltünk a stresszkezelésről, beleértve a különböző rövid és hosszú távú technikákat is, de pontosan hol kerülhet be az egyenletbe a CBD? Nos, ez a CBD szépsége - szinte bárhol belefér, ahol csak szeretné.

A CBD kiegyensúlyozó hatása

A CBD szerepe a stressz kezelésében sokrétű. A vegyületet hihetetlenül sokoldalúvá teszi egyedülálló hatása elménkre és testünkre. A CBD befolyásolja a hangulatot, segít, hogy nyugodtabbnak érezzük magunkat, nem beszélve arról, hogy immunrendszerünket is képes befolyásolni. A kutatók szerint a kannabinoid ösztönözheti az egészséges alvás-ébrenléti ciklust is, így ideális az elfoglalt életmódhoz.

Legyen szó meditációról, változatos étrendről vagy hálanapló vezetéséről, a stresszcsökkentés minden eleme az egyensúlyon alapul; egyensúly az egészséges és kényeztető ételek között, egyensúly az élet negatív és pozitív aspektusai között, valamint egyensúly az emberekkel online és személyesen folytatott kommunikáció között.

Az alapvető érték, az egyensúly a CBD-re is jellemző. Nem terheli túl a receptorokat vagy rendszereket, sőt együttműködik az endokannabinoid rendszerrel (ECS) a homeosztázis helyreállításában - annak az állapotnak az elérésében, amelyben a legkényelmesebben érezzük magunkat és ahol készek vagyunk arra, hogy szembenézzünk a modern élet kihívásaival.

Miért nem látogatja meg a Cibdol áruházat, és győződik meg arról, hogy hogyan tudja támogatni a CBD a stresszkezelési rutint? Vagy, ha többet szeretne megtudni a CBD olaj hatásáról, a stressz hosszú távú következményeiről és a kék zónában élők életmódjáról, látogassa meg a CBD enciklopédiánkat.

Termék kereső