About the author
Sources
Források

[1] Srivastava, J. K., Shankar, E., & Gupta, S. (2010). Chamomile: A herbal medicine of the past with bright future. NCBI. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2995283/ [Forrás]

[2] Gardiner, P. (2007). Complementary, Holistic, and Integrative Medicine Chamomile. ResearchGate. https://www.researchgate.net/publication/51382558_Complementary_Holistic_and_Integrative_Medicine_Chamomile [Forrás]

[3] Zeggwagh, N. A., Moufid, A., & Michel, J. P. (2009). Hypotensive effect of Chamaemelum nobile aqueous extract in spontaneously hypertensive rats. PubMed. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19811353/ [Forrás]

[4] Awad, R., Levac, D., & Cybulska, P. (2007). Effects of traditionally used anxiolytic botanicals on enzymes of the gamma-aminobutyric acid (GABA) system. PubMed. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18066140/ [Forrás]

[5] Avallone, R., Zanoli, P., & Corsi, L. (1996). Benzodiazepine-like compounds and GABA in flower heads of Matricaria chamomilla. AGRIS. https://agris.fao.org/agris-search/search.do?recordID=GB9710253 [Forrás]

[6] Paladini, A. C., Marder, M., & Viola, H. (1999). Flavonoids and the central nervous system: from forgotten factors to potent anxiolytic compounds. PubMed. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10411210/ [Forrás]

Back

Minden, amit tudnia kell a kamilláról

chamomile

Kíváncsi rá, hogy miért annyira vonzó sokak számára a kamilla? Mindent elmondunk, amit érdemes tudnia erről az élénk növényről, beleértve az emberi egészségre gyakorolt ​​előnyeit is. Olvasson tovább, ha többet szeretne megtudni.

Mi az a kamilla?

Gyöngyházfehér szirmával és élénk sárga fejével a kamillát világszerte azonnal felismerik. Hamarosan rájövünk azonban, hogy ennél sokkal többről van szó - a látványnál sokkal többet rejteget ez a kedvelt növény.

Vonzó külseje sokoldalú és kifinomult gyógynövényt rejt, amelynek hagyományos és nem hagyományos holisztikus felhasználása jól dokumentált. Mielőtt belenéznénk a kamillát körülvevő tudományos kutatásokba, gyorsan átfutjuk a növény legfontosabb tulajdonságait.

A kamilla a görög χαμαίμηλον (khamaimēlon) szóból származik és az Asteraceae/Compositae (százszorszép) család tagja. Nyugat-Európában, Indiában és Nyugat-Ázsiában terem, napos, jól lecsapolt területeken virágzik. Rugalmassága fontos tulajdonság, mert enélkül nem lenne ilyen könnyű hozzájutnunk ehhez a kedvező adottságok széles skálájával rendelkező növényhez.

A tudósok felfedezték, hogy a kamilla fő alkotóelemei - az apigenin, a kvercetin és a luteolin - fogyasztásuk során különféle jótékony hatásokat fejtenek ki. Bár a kamillával kapcsolatos átfogó klinikai vizsgálatok korlátozottak, az eddigi kutatások azt mutatják, hogy fényes jövője[1] van az emberi egészség előmozdításában.

Milyen előnyös hatásai lehetnek a kamillának az egészségre?

A bemutatás után rögtön elmerülhetünk a kamilla jótékony egészségügyi hatásaiban. Mielőtt azonban ezeket felfedjük, először le kell bontanunk a növényt a fő összetevőire - ez nagyjából 36 különböző flavonoidot és 28 terpént jelent. A tudósok úgy vélik, hogy ezeknek a vegyületeknek és az illóolajának köszönhetően a következő esetekben lehet hasznos a növény:

• Az emésztési zavarok enyhítésére: Több klinikai vizsgálatot[2] követően a kutatók azt gondolják, hogy a kamillatea a gyermekek több mint felénél segített enyhíteni a kólikát, míg egy külön tanulmány hasonló eredményre jutott a kamilla hasmenés elleni küzdelemben való alkalmazása során

• Általános javulás az egészségügyi állapotban: Egy 2009-es tanulmányban[3] a kamilla egészségre gyakorolt ​​általános hatását vizsgálták . A kutatók szerint is szükség van további vizsgálatokra a végleges következtetések levonásához, de állatkísérletek során már megfigyelték a kamilla hipertóniára és vérnyomásra gyakorolt ​​hatását.

• Feszültségoldás: Egy 2007-es cikk a kamilla[4] potenciális gátló hatását vizsgálta a generalizált szorongásos zavarok esetén. Az eredmények további farmakológiai vizsgálatokat tesznek indokolttá.

• Pozitív hatás az alvásra: A tudósok azt feltételezik, hogy a kamilla nyugtató hatása az apigenin flavonoidnak és az agyi receptorokra gyakorolt[5] hatásának köszönhető. Hasonló hatásokat észleltek a kamilla gőzének belélegzésekor.

A kamilla javíthatja az alvást

A kamilla nagyon hasznos lehet, ha az egészséges alvás támogatásáról van szó. A növény jól ismert erről a hatásról és ezt a tudomány kutatások is alátámasztják.

A kutatók vizsgálatai a kamillában található vegyületek teljes hatókörére kiterjednek. Korábban már említettük, hogy az apigenin képes az alvásminőség javítására a kulcsreceptorok modulálásával. A tudósok azt feltételezik, hogy ebben több vegyület is szerepet játszhat. Mindenesetre a kutatások alapján megállapítható, hogy a kamilla nyugtató alvássegítő[6], és nemcsak a gyorsabb elalvást, hanem az egészséges alvást is segítheti.

Milyen termékek tartalmaznak kamillát?

Ha ezen békés álomról szóló bemutató után szeretné kipróbálni a kamillát, jó hírünk van: széles körben elérhető. A legnépszerűbb formája a kamilla tea, de létezik illóolajként, kapszula formájában vagy más bevált wellness termékek részeként (erről bővebben hamarosan).

Kamilla tea

A kamilla tea évezredek óta népszerű ital. Szerencsére nem kell azzal bajlódnia, hogy maga szedje a kamillát, mivel a növény általában elérhető a wellness üzletekben. Úgy tűnik, hogy a kamilla szájon át történő fogyasztása az egyik legjobb módja annak, hogy élvezze kedvező hatásait, ideértve a korábban említett elengedhetetlen alvás támogatását.

Kamilla és CBD

A kamilla az évek során a különféle wellness termékek népszerű kiegészítőjévé vált, bár nem jobban, mint a CBD-kiegészítők. Ahhoz azonban, hogy megértsük, miért, el kell magyaráznunk a CBD olaj fő jellemzőit.
Az ipari kenderből származó CBD olajok tartalmazzák a növény fő összetevőjét, a kannabidiolt (CBD), amely több tucat más kannabinoid és terpén mellett a szervezet belülről történő támogatására szolgál. Ráadásul a kenderben lévő elemek hatékonyabbak, ha együtt kerülnek be a szervezetbe, ezért a kiváló minőségű CBD olajokban teljes spektrumú kivonatot használnak - azaz többféle kenderből származó molekulát .

Érdekes, hogy a kamilla hasonló vegyületekből áll, ezért nagyon is van értelme kombinálni a teljes spektrumú CBD kivonattal. A két vegyület nemcsak hihetetlenül jól működik együtt, de javíthatják egymás tulajdonságait - ez tökéletes megoldás lehet, ha olyan alapvetően fontos dolgokkal próbál foglalkozni, mint például az alvás.

Hogyan kell adagolni a kamillát

Bár a kamilla inhalálása és helyi alkalmazása teljesen jól működő lehetőség, továbbra is a szájon át történő fogyasztása a legnépszerűbb módszer.

A kamilla jellemző adagja körülbelül 1,1g/nap - a klinikai vizsgálatok során általában 8g-ot használnak. Ha kamillateát iszik, a legegyszerűbb módszer, ha csészével méri az adagot. Kezdjen napi egy csésze teával, szükség szerint növelve a mennyiséget. Ha az egészséges alvás támogatására használja a kamillát, akkor érdemes lefekvés előtt inni egy csészével (vagy többel), hogy ki tudja aknázni a nyugtató tulajdonságait.

Milyen mellékhatásai lehetnek a kamillának?

A kamilla által okozott mellékhatások kockázata a legtöbb ember esetében minimális, mivel a növény jól tolerálhatónak tűnik, alacsony toxicitással. Ha mellékhatásokat tapasztal, az általában a bőrön és a szemen jelentkező allergiás reakció (parlagfű pollen) eredménye.

Ne feledje, hogy túl nagy mennyiség fogyasztása hányáshoz is vezethet, ezért javasoljuk, hogy napi néhány csészénél ne igyon többet.

A lényeg: A kamilla mögött évszázados holisztikus használat áll

Bár a kamilla specifikus mechanizmusait még vizsgálják, a növény 5000 éves története és széles körű használata vitathatatlan. Alacsony toxicitásával, korlátozott lehetséges mellékhatásaival és azzal a képességével, hogy jól együttműködik más természetes összetevőkkel, egy nagyon szeretnivaló, izgalmas növényről beszélünk.

A kamilla ideális kiegészítője az aktív életmódnak, mivel könnyen elfogyasztható teaként, vagy a meglévő wellness formulák részeként. Ha természetes módszert keres az egészséges alvás támogatására, vagy egyszerűen csak nyugodtabb szeretne lenni, kevés gyógynövény van, amelyek jobban megfelelne a célnak, mint a kamilla.

A kamilla nyugtató tulajdonságainak kiaknázásához próbálja ki a Complete Sleep-et a Cibdol-tól. Vagy, ha más természetes alvássegítők is érdeklik, böngésszen a Cibdol áruházban. Ha pedig további kérdései vannak a pihentető alvás hatásával kapcsolatban, olvassa el CBD enciklopédiánkat, ahol részletesen utánaolvashat, mit kell tudnia.

Author
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Luke elismert újságíró, több mint egy évtizede publikál a CBD-ről és a kannabinoidokról - ő jelenleg a Cibdol és más kannabinoid kiadványok vezető szerzője. Elkötelezett a tényszerű, bizonyítékokon alapuló tartalmak bemutatása mellett, a CBD mellett a fitneszre, a táplálkozásra és a betegségmegelőzésére is odafigyel.
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Luke elismert újságíró, több mint egy évtizede publikál a CBD-ről és a kannabinoidokról - ő jelenleg a Cibdol és más kannabinoid kiadványok vezető szerzője. Elkötelezett a tényszerű, bizonyítékokon alapuló tartalmak bemutatása mellett, a CBD mellett a fitneszre, a táplálkozásra és a betegségmegelőzésére is odafigyel.
Források

[1] Srivastava, J. K., Shankar, E., & Gupta, S. (2010). Chamomile: A herbal medicine of the past with bright future. NCBI. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2995283/ [Forrás]

[2] Gardiner, P. (2007). Complementary, Holistic, and Integrative Medicine Chamomile. ResearchGate. https://www.researchgate.net/publication/51382558_Complementary_Holistic_and_Integrative_Medicine_Chamomile [Forrás]

[3] Zeggwagh, N. A., Moufid, A., & Michel, J. P. (2009). Hypotensive effect of Chamaemelum nobile aqueous extract in spontaneously hypertensive rats. PubMed. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19811353/ [Forrás]

[4] Awad, R., Levac, D., & Cybulska, P. (2007). Effects of traditionally used anxiolytic botanicals on enzymes of the gamma-aminobutyric acid (GABA) system. PubMed. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18066140/ [Forrás]

[5] Avallone, R., Zanoli, P., & Corsi, L. (1996). Benzodiazepine-like compounds and GABA in flower heads of Matricaria chamomilla. AGRIS. https://agris.fao.org/agris-search/search.do?recordID=GB9710253 [Forrás]

[6] Paladini, A. C., Marder, M., & Viola, H. (1999). Flavonoids and the central nervous system: from forgotten factors to potent anxiolytic compounds. PubMed. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10411210/ [Forrás]

Termék kereső