About the author
Sources
Források

[1] Carlson L., Garland S. (2005). A mindfulness-alapú stresszcsökkentés (MBSR) hatása az alvásra, a hangulatra, a stressz- és a fáradtság tüneteire rákos járóbetegeknél. International Journal of Behavioral Medicine, 12(4):278-285. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16262547/. [Forrás]

Back

Hogyan birkózhatunk meg a munkahelyi stresszel

Hogyan birkózhatunk meg a munkahelyi stresszel

Bár testünk képes megbirkózni a nyomással, a hosszan tartó stressz súlyosan befolyásolja a mentális és fizikai egészséget. Egyre gyakrabban érezhető ez a hatás a munkahelyeken is, mivel a krónikus stressz hatással van a produktivitásra, a jelenlétre, a motivációra és még sok másra is. Olvasson tovább, hogy megtudja, hogyan birkózhat meg a munkahelyi stresszel.

A munkahelyi stressz okai

A munkahelyi stressznek számos oka lehet, és fontos szem előtt tartani, hogy nincs két egyforma helyzet. Nemcsak az emberek munkája és kötelezettségei különböznek egymástól, hanem a stresszre adott reakciói is. Egy pályakezdő már néhány feladat elvégzésétől stresszes lehet, míg egy menedzsernél lehet, hogy csak több tucat nagy projekt váltja ki ezt az érzést.

A munkahelyi stressz további lehetséges kiváltói a következők:

• Irreális határidők
• A szakmai előmenetel hiánya
• Nem megfelelő a munka/magánélet egyensúlya
• Rossz menedzsment
• megterhelő munkakörnyezet (lelki vagy fizikai)

A munkahelyi stressz észlelése és a helyzet kezelésére vagy megoldására irányuló lépések döntő fontosságúak hangulata és jó közérzete szempontjából.

A munkahelyi stressz hatása

Már korábban utaltunk arra, hogy a munkával kapcsolatos stressz több tucat módon hathat a lélekre és a testre. Nincs határozott szabály arra vonatkozóan, hogy a stressz milyen hatással lesz a munkájára. Az mindig egyedi az adott helyzet és az életmódja függvényében, valamint azon is múlik, hogy mennyire jól kezeli a stresszt.

A munkahelyi stressz hatása a következőképpen nyilvánulhat meg:

• Letargia
• Korlátozott kreativitás
• Állandó aggodalom vagy szorongás
• Koncentrálási nehézség
• Gyomorrontás
• Csökkent étvágy

Ami még rosszabb, ha a munkával kapcsolatos stresszt a rossz menedzsment okozza - ez növelheti a munkavállalók fluktuációját, a késéseket, befolyásolhatja a vállalat teljesítményét, a kapcsolatokat és a munka vagy a termékek általános minőségét.

Mikor vezet a munkahelyi stressz kiégéshez?

A munkával kapcsolatos stressz talán egyik legrosszabb tünete a kiégés. Bár a kiégés nem orvosi diagnózis, általában a tartós, szűnni nem akaró munkahelyi stressz eredménye. Ez nemcsak az önértékelését csökkentheti, de teljesen elveszítheti az elégedettség érzését is, amitől megszűnhet az érdeklődése a munkája iránt.

Nincs menetrend arra vonatkozóan, hogy mikor következik be a kiégés; de ez általában hosszú ideig tartó súlyos stressz eredménye, vagy rövid távú határidők véget nem érő sorozata okozza. Az alkalmankénti stressz növelheti a fókuszt és a pulzusszámot, de ha nap mint nap fennáll, valószínűleg kiégést okoz.

Hogyan kezeljük a munkahelyi stresszt

A testmozgás és a diéta segíthet a stressz fizikai hatásainak kezelésében, de nehéz eldönteni, hol érdemes a pszichológiai tünetek kezelését elkezdeni. Az alábbiakban bemutatunk néhány egyszerű műveletet és tevékenységet, amelyek segíthetnek.

1. Tervezzen és rangsoroljon

Az év végi határidők miatti káosz még abban az esetben is okozhat zűrzavart, ha Ön egyébként jellemzően nagyon szervezett ember. Ha sikerül azt meghatározni, hogy mi elengedhetetlen, és mi nem, az sokat segíthet abban, hogy ura maradjon a helyzetnek.

Miután meghatározta azokat a másodlagos projekteket, amelyek kevésbé sürgősek, mindenképpen tájékoztassa csapata vagy menedzsere többi tagját, és ajánljon fel észszerű határidőt a feladatok elvégzésére. Nem csak a munkaterhelése lesz sokkal kezelhetőbb, de megakadályozza a hirtelen meglepetéseket vagy a főnöke irreális elvárásait.

2. Beszéljen róla

A beszéd, különösen akkor, ha stresszesnek érzi magát, létfontosságú. Hacsak nem egyedül van az irodájában, biztos lehet benne, hogy a csapatában mások is hasonlóan éreznek. És ha a főnöke nem egy zsarnok, felismeri majd a boldog és motivált munkaerő fontosságát.

Magyarázza el a munkaterheléssel és az időbeosztással kapcsolatos aggályait. Leggyakrabban van lehetőség olyan kompromisszumokra, ami nem rontja a munkahelyi helyzetét.

3. Szánjon időt magára

Bár valószínűleg nem reális, hogy a lazításhoz kéthetes nyaralást foglal a Bahamákon, de akár mindössze tíz perc tudatos meditáció[1] is csodákra képes. Másik megoldási lehetőség, hogy sétál egyet az ebédszünetben, vagy elegendő időt szán arra este, hogy elérje kedvenc Netflix sorozatát.

4. Adjon magának valamit, amit várhat

Önmaga kényeztetésének nem kell nagy gesztusnak lennie. Valami olyan egyszerű dolog, mint egy vacsora megbeszélése a partnerével, egy kicsit kezelhetőbbé teheti a munkahelyi hetet. Ahelyett, hogy a közelgő határidőre összpontosítana, inkább várjon egy programot, tárgyat vagy eseményt.

5. Koncentráljon a pozitívumokra

Túl könnyű beleragadni mindabba, ami elromlik vagy elromolhat. Ez még gyakrabban előfordul, ha nő a nyomás és csúcsra jár a stressz. Valójában a munkahelyi sikereket nem kizárólag a nagyprojekteknél érhetjük el; az egész arról szól, hogy megtanuljuk észrevenni őket.

A mozgalmas időszak minden napjának végén próbáljon meg egy olyan dologra gondolni, aminek örül, hogy elért. Hamar rá fog jönni, hogy még akár kétszeres munkával is képes volt megbirkózni.

CBD és stressz

A stressz egy kifinomult testi reakció, amely általában nem múlik el egyetlen cselekedet hatására. A stresszkezelés egyik legjobb módja a különféle stratégiák kipróbálása, az életmódbeli hiányosságok kezelése. A testmozgás fokozása, a kiegyensúlyozott étrend és a fentebb kiemelt technikák gyakorlása mind segíthet a munkával kapcsolatos stressz leküzdésében.

Van azonban egy másik módszer is, amely a fenti stratégiákkal szinergiában működik. Ezen módszer során a szervezetet olyan vegyületekkel egészítjük ki, amelyek segíthetnek elérni a mindennél fontosabb egyensúlyt. A CBD az ipari kenderből származó, teljesen természetes kannabinoid, amely kölcsönhatásba lép az endokannabinoid rendszer egész testben jelenlévő receptoraival és segít szabályozni az olyan funkciókat, mint a hangulat, az étvágy és az alvás.

Ha figyelembe vesszük, hogy a munkával kapcsolatos stressz ennyi mindenre (és még többre is) negatívan hathat , érdemes megfontolni egy olyan kiegészítő használatát, amilyen a CBD és megpróbálni támogatni a szervezet egyensúlyra való törekvését. Végül is akkor érezzük magunkat a legjobban, amikor elménk és testünk együtt dolgozik. Ha a munkavégzési határidők vagy a vezetők kezdenek lehozni az életünkről, a mentális és fizikai jólét sokkal könnyebbé teszi a munkahelyi stressz hatásainak kezelését.

A CBD számos termékben megtalálható, például olajokban, kapszulákban, gumicukorban és még sok másban is - ez hihetetlenül egyszerűvé teszi a napi wellness-rutinba való felvételét. Válassza ki a kívánt terméket és alkalmazási módot, és kezdje a legalacsonyabb ajánlott adag bevételével. Figyeljen a testére, és ha szükséges, haladjon a nagyobb adagok felé, amíg meg nem találja a tökéletes CBD-pillanatot.

A kiváló minőségű CBD kipróbálásához keresse fel a Cibdol áruházat az olajok, kapszulák, krémek és egyebek teljes választékáért. Ha pedig többet szeretne megtudni a stressz fizikai és mentális hatásairól, látogasson el CBD Enciklopédiánkhoz, ahol mindent megtudhat.

Author
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Luke elismert újságíró, több mint egy évtizede publikál a CBD-ről és a kannabinoidokról - ő jelenleg a Cibdol és más kannabinoid kiadványok vezető szerzője. Elkötelezett a tényszerű, bizonyítékokon alapuló tartalmak bemutatása mellett, a CBD mellett a fitneszre, a táplálkozásra és a betegségmegelőzésére is odafigyel.
Luke Sholl

Title/author.

Luke Sholl
Luke elismert újságíró, több mint egy évtizede publikál a CBD-ről és a kannabinoidokról - ő jelenleg a Cibdol és más kannabinoid kiadványok vezető szerzője. Elkötelezett a tényszerű, bizonyítékokon alapuló tartalmak bemutatása mellett, a CBD mellett a fitneszre, a táplálkozásra és a betegségmegelőzésére is odafigyel.
Források

[1] Carlson L., Garland S. (2005). A mindfulness-alapú stresszcsökkentés (MBSR) hatása az alvásra, a hangulatra, a stressz- és a fáradtság tüneteire rákos járóbetegeknél. International Journal of Behavioral Medicine, 12(4):278-285. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16262547/. [Forrás]

Termék kereső