Stressz tudatosság a munkahelyen

Published:

A stressz hatása a munkahelyen

Noha a testünket stresszes helyzetek kezelésére tervezték, a tartós és folyamatos stressz súlyos hatással van a fizikai és mentális egészségre. Ez hosszabb ideig tartó munkaképtelenséget, a termelékenység és a motiváció csökkentését eredményezheti - mindez tovább fokozza a stresszt, amelytől már egyébként is szenved. A kulcs a ciklus megszakításának megtanulása, amikor felismerjük, hogy a test stresszválasza már mindennapos jelenség, nem pedig hasznos reakció.

A stressz kezelésére ritkán van egyszerű megoldás, de ez nem azt jelenti, hogy bele kell törődni a krónikus stressz okozta érzések elfogadásába. A test optimális állapotban tartása kiegyensúlyozott étrend és **rendszeres testmozgás segítségével kiváló módja a stressz kezelésének. De nem kell órákat töltenie az edzőteremben. A legfontosabb a kiegyensúlyozottság, különösen akkor, ha az év végi határidőknek köszönhetően hirtelen megnövekszik a terhelés, és a rossz időjárás is negatívan befolyásolja a hangulatot.
**rendszeres testmozgás - https://www.nhs.uk/news/lifestyle-and-exercise/physical-activity-reduces-stress/

Az ECS és a stressz

Szerencsére mindannyiunknak van egy belső biológiai rendszere, amelyet az egyensúly fenntartására terveztek - az endokannabinoid rendszer (ECS). A British Columbia Egyetem **Pszichológiai Tanszéke meglepő módon arra az eredményre jutott, hogy az endokannabinoid rendszer „ellensúlyozni tudja a tartós stressz hatásait”.
**Pszichológiai Tanszék - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18433869

Következtetésük összhangban van **azokkal az eredményekkel, mely szerint a kenderben található kannabinoid, a CBD hatással van az ECS-re és „jótékony hatással van különféle kóros állapotokra”. Éppen ezért, egyre több vizsgálatot végeznek annak tisztázására, milyen hatással lehet a krónikus stresszel kapcsolatos kóros esetekre, ha CBD-vel stimuláljuk az ECS-t.
**eredményekkel - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5877694/

Hasznos tippek a munkahelyi stressz kezelésére

Noha a testmozgás és az étrend segíthet kezelni a stressz fizikai hatásait, nem egyszerű elkezdeni a pszichológiai tünetek kezelését. Az alábbiakban bemutatunk néhány egyszerű tevékenységeket és gyakorlatot, amelyek segíthetnek.

1. Tervezzen és priorizáljon

Még akkor is, ha ön általában jól szervezi az idejét, az év végi határidők káosza zavart okozhat. Annak felismerése, hogy mi elengedhetetlen és mi nem az, hozzájárul ahhoz, hogy ura maradjon a feladatainak.

Miután kiválasztotta a másodlagos projekteket, amelyek nem annyira sürgetőek, ne felejtse el értesíteni a csapat többi tagját vagy menedzserét, és ésszerű határidőt kínálni nekik a befejezésre. Nemcsak a munkabeosztása válik sokkal kezelhetőbbé, de elkerülheti, hogy a főnöke irreális elvárásokat támasszon, vagy kellemetlen meglepetésben legyen része.

2. Beszéljen

A beszéd létfontosságú, különösen akkor, ha stresszesnek érzi magát. Hacsak nem egyedül van az irodában, akkor számíthat arra, hogy a csapata többi tagja hasonló érzésekkel küzd, és - amíg a főnöke év végén zsarnokká nem válik - felismerik a boldog és motivált munkaerő fontosságát.

Mondja el nekik a munkaterheléssel és az ütemtervekkel kapcsolatos aggodalmait. Gyakran létezik olyan kompromisszum, amelyben nem sérül az Ön helyzete a munkahelyén.

3. Szakítson időt magára

Az ugyan nem tűnik reális lehetőségnek, hogy foglal egy kéthetes nyaralást a Bahama-szigeteken a kikapcsolódás elősegítése érdekében, de akár egy tíz perces **meditáció is csodákra képes. Alternatív megoldásként próbáljon sétálni ebédszünetben, vagy adjon magának időt este, hogy elkapja a kedvenc Netflix sorozatát.
**meditáció - https://link.springer.com/article/10.1207/s15327558ijbm1204_9

4. Adjon magának valamit, amire várakozhat

Nem kell semmi nagy dologra gondolni, ha törődni próbál önmagával. Lehet ez valami olyan egyszerű dolog, mint például ételrendelés a partnerével - akár ez is kezelhetőbbé teheti a hetet a munkahelyén. Ahelyett, hogy a közelgő határidőre összpontosítana, legyen inkább egy tevékenység, tárgy vagy esemény, amelyre vágyakozik.

5. Összpontosítson a pozitív dolgokra

Túl könnyű beleragadni azokba a dolgokba, amik rosszul sikerülhetnek vagy bekövetkezhetnek. Ez még gyakoribbá válik, ha állandó nyomás alatt vagyunk, és a stressz szintje is folyamatosan magas. Valójában azonban a munkahelyi sikerek nem korlátozódnak a nagy projektekre; inkább arról szólnak, hogyan mutatjuk be őket.

Fárasztó munka alatt próbáljon minden nap végén találni egy olyan dolgot, amellyel elégedett. Gyorsan rá fog ébredni, hogy még jelentős plusz munka esetén is tud majd előrehaladni.

Lehet, hogy ezek egyszerűnek tűnnek, de a fenti lépések segítségével sokat tehet a motiváció és az év végi határidők pályán tartása érdekében. Lehet, hogy egy, két vagy az összes említett tippet is fel tudja használni, de ne féljen kipróbálni valamelyiket és megnézheti, hogy mi az, ami működik az Ön számára.

Sign up to our newsletter and enjoy 10% off one order

Termék kereső